Fietsverhuur

Welke fietsen verhuurt Centerpoint?

Centerpoint verhuurt:

  • Stadsfietsen
  • Elektrische fietsen
  • E-bakfietsen van Urban Arrow
  • Elektrische tandems
  • Elektrische Ouder-kind tandems
  • Kinderfietsen
Kan ik mij indekken voor diefstal bij het huren van een fiets?

Ja; dit kan. Tegen een kleine vergoeding per fiets per dag, kun je het eigen risico bij diefstal beperken. Vraag bij uitgifte van de fietsen naar de mogelijkheden.

Welke gegevens hebben jullie van mij nodig wanneer ik een fiets huur?

Bij het huren van een fiets vragen we de volgende gegevens: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, vakantieadres. Tevens vragen we een (veilige!) kopie van je legitimatiebewijs als borg. Uiteraard gaan we discreet om met je gegevens.

Aankoop en garantie

Heb ik garantie op mijn nieuwe fiets?

Ja, op alle nieuwe fietsen zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je hebt bij Centerpoint verschillende betaalmogelijkheden:

  • Bij aankoop in de winkel kan je contant of met de pin betalen
  • Bij online aankopen, kan je met iDEAL of bij aflevering onder rembours* betalen.

* Extra kosten voor rembours bedragen €45,-.

Hoe werkt het herroepingsrecht?

Wanneer je de fiets ontvangen hebt, heb je 14 dagen herroepingsrecht. Indien je je beroept op het herroepingsrecht dien je de fiets onbeschadigd en ongebruikt retour te zenden indien mogelijk in originele verpakking. Je ontvangt dan het aankoop- en verzendbedrag terug. De kosten voor het retourneren van de fiets zijn voor eigen rekening en bedragen €45,- per fiets.

Bezorgen en ophalen

Kan mijn fiets (of pakketje) thuisbezorgd worden? En; wat kost het?

Ja, je nieuwe fiets kan thuisbezorgd worden.

  • Als je in Zeeland (excl. Zeeuws-Vlaanderen) woont of op het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee, dan wordt je fiets door onze eigen bezorgservice gratis thuisbezorgd.
  • Als je elders in Nederland woont, wordt je fiets bezorgd door onze bezorgpartner QuickSpeed. De kosten hiervoor bedragen €29,- per fiets (fietsen van 16 inch of kleiner worden met GLS verstuurd voor €4,95).

Ja, je pakketje kan thuisbezorgd worden.

  • Voor het bezorgen van pakketjes wordt altijd €4,95 in rekening gebracht, uiteraard kun je je bestelling ook gratis in de winkel ophalen.
Kan ik mijn fiets ook in de winkel ophalen?

Ja, je kunt je nieuwe fiets in de winkel ophalen.

Wat is de gemiddelde levertijd?

De levertijd van je bestelling bedraagt gemiddeld 2 tot 7 werkdagen.

Wordt mijn fiets rijklaar afgeleverd?
  • Wanneer we je fiets bezorgen met onze eigen bezorgservice, dus binnen Zeeland of Goeree-Overflakkee, dan leveren we je fiets rijklaar af. Ook stellen wij indien u wilt, ter plaatse de fiets af naar uw wensen (u mag hier altijd naar vragen).
  • Woon je elders in Nederland of in België? Dan bezorgen we met onze bezorgpartner QuickSpeed. Ook hierbij wordt de fiets volledig rijklaar afgeleverd. De fiets is dan compleet nagekeken, versnellingen en de remmen zijn afgesteld. Bij bezorging wordt het zadel en het stuur voor je afgesteld.
  • Bij afhaling in de winkel wordt de fiets 100% rijklaar afgeleverd. Ook stellen wij ter plaatse de fiets af naar uw lichaamsbouw.
Ik constateer schade bij aflevering, wat moet ik doen?

Neem bij schade altijd direct contact met ons op, dan kijken we zo snel mogelijk wat we voor je kunnen betekenen.

Retourneren

Ik ben niet tevreden met mijn aankoop, kan ik deze retourneren?

Ja, dit kan; als je niet tevreden bent kun je je beroepen op het herroepingsrecht en indien de producten al geleverd zijn, deze retourneren.

Ik wil een pakketje terugsturen, welke kosten zijn hieraan verbonden?

Bij het retourneren betaal je zelf de kosten voor de retourzending.

Ik wil mijn fiets terugsturen, welke kosten zijn hieraan verbonden?

U betaalt zelf de retourkosten à €45,-. Na aanmelding van de retourzending, wordt de fiets bij u thuis opgehaald en weer bij ons afgeleverd (zie ook: hoe werkt het herroepingsrecht?)

Reparatie en onderhoud

Hoe regelmatig moet mijn fiets een servicebeurt krijgen?

Het is raadzaam om je fiets eenmaal per jaar binnen te brengen voor een servicebeurt, ook als je weinig fietst. Fiets je elke dag lange afstanden? Dan is het extra belangrijk om regelmatig onderhoud te laten uitvoeren.

Wat gebeurt er bij een (eerste) onderhoudsbeurt?

Bij een (eerste) onderhoudsbeurt controleren en onderhouden de monteurs, naast evt. bijzonderheden en opmerkingen van uw kant, de volgende punten:

  • Bandenspanning
  • Kettingspanning
  • Spakenspanning
  • Asmoeren
  • Bevestiging pedalen
  • Remmen afstellen/ontluchten
  • Afstelling van de versnelling
  • Nalopen van schroefjes en moertjes
  • Behandeling tegen evt. roestvorming
  • Smering van de bewegende onderdelen.
  • Software update (voor E-bikes)

 

 

Wat kost een onderhoudsbeurt?

De tarieven voor onderhoudsbeurten (excl. materiaalkosten) zijn als volgt:

Stadsfiets met naafversnelling:   €49,-

Fiets met derailleurversnelling:   €59,-

Elektrische fiets                                     €69,-

(Elektrische) bakfiets                          €99,-

 

 

Hoe maak ik een afspraak voor reparatie/onderhoud?

Je kunt een afspraak voor onderhoud of reparatie eenvoudig telefonisch of per e-mail maken. Zie onze contactpagina. Natuurlijk mag je ook altijd langskomen in de winkel om een afspraak te maken.