Fietsverhuur

Welke gegevens hebben jullie van mij nodig wanneer ik een fiets huur?

Bij het huren van een fiets vragen we de volgende gegevens: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, vakantieadres. Tevens vragen we een (veilige!) kopie van je legitimatiebewijs als borg. Uiteraard gaan we discreet om met je gegevens.

Kan ik mij indekken voor diefstal bij het huren van een fiets?

Ja; dit kan. Tegen een kleine vergoeding per fiets per dag, kun je het eigen risico bij diefstal beperken. Vraag bij uitgifte van de fietsen naar de mogelijkheden.

Welke fietsen verhuurt Centerpoint?

Centerpoint verhuurt:

  • Stadsfietsen
  • Elektrische fietsen
  • Elektrische bakfietsen van Urban Arrow
  • Elektrische honden-bakfiets (met deurtje)
  • (Elektrische) tandems
  • Elektrische Ouder-kind tandems
  • Kinderfietsen

Aankoop en garantie

Hoe werkt het 5 jaar garantieplan van Centerpoint?

Centerpoint Fietsen verleent vanaf 1 januari 2021, 3 jaar extra garantie bovenop de gebruikelijke 2 jaar fabrieksgarantie.  Hieraan verbinden wij 1 belangrijke voorwaarde: de fiets moet elk jaar bij ons binnen worden gebracht voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Dit is nodig zodat wij de kwaliteit van het product kunnen blijven garanderen.

Kom je niet jaarlijks terug voor de beurt? Dan vervalt de extra 3 jaar, maar kun je natuurlijk aanspraak blijven maken op de gebruikelijke 2 jaar fabrieksgarantie. Leasefietsen zijn uitgesloten van het  garantieplan. Klik hier voor de garantievoorwaarden.

Kan ik mijn fiets via Centerpoint verzekeren?

Dat kan zeker! Op deze pagina vindt je alles wat je moet weten over fietsverzekeringen.

Mag ik een fiets uitproberen om te bekijken welke maat ik nodig heb?

Ja, uiteraard mag dit! Je bent van harte welkom in onze winkel. Onze werknemers kunnen zo zien welke framemaat voor jou geschikt is.

Kan ik mijn oude fiets inruilen?

Ja dit kan, het beste kun je hiervoor met de fiets langskomen in onze winkel. Onze collega’s kunnen dan de inruilwaarde van de fiets goed inschatten.

Hoe bereken ik welke framemaat ik nodig heb?

Bij sportfietsen kun je precies berekenen welke maat je nodig hebt.

Mountainbike:

De binnenbeenlengte kun je opmeten door tegen de muur te gaan staan met je benen 20 centimeter uit elkaar. Vervolgens houd je een meetlint vanaf de grond langs je been tot je kruis, dit is uw binnenbeenlengte. Door vervolgens de binnenbeenlengte te vermenigvuldigen met de factor 0,225 kun je de framemaat in inches uitrekenen.

Voorbeeld: 76 cm x 0,225 = 17,1

De geschikte framemaat in bovengenoemd voorbeeld is 17 inch. De binnenbeenlengte is vermenigvuldigd met de gegeven factor, hier komt vervolgens de geschikte framemaat uit. Een eenvoudigere manier om de juiste framemaat te bepalen is door naar de tabel te kijken. Deze framematen zijn echter gebaseerd op lichaamslengte en kunnen dus afwijken wanneer je een gemiddeld hoge (of lage) binnenbeenlengte hebt.

Racefiets:

Zet je voeten 15 cm uit elkaar en meet de afstand van het kruis, langs je been tot de grond. Neem deze afstand en vermenigvuldig deze met de factor 0,68. De uitkomst is je framemaat in cm. Rond het getal naar beneden af.

Voorbeeld: 70 x 0,68 = 47,6 cm

De geschikte framemaat in bovengenoemd voorbeeld is 47 cm. Een eenvoudigere manier om de juiste framemaat te bepalen is door naar de tabel te kijken. Ook hiervoor geldt dat dit minder exact is dan zelf de berekening uitvoeren.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je hebt bij Centerpoint verschillende betaalmogelijkheden:

  • Bij aankoop in de winkel kan je contant, met pin of met creditcard betalen
  • Bij online aankopen, kan je met iDEAL, Overboeking, Bancontact en Sofort Banking
  • Bij aankopen per telefoon of e-mail, die door onze eigen bezorgservice worden afgeleverd, zijn (gedeeltelijke) overboeking en/of  gedeeltelijke pinbetaling aan de deur mogelijk.
Heb ik garantie op mijn nieuwe fiets?

Ja, op alle nieuwe fietsen zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie.

Voer je standaard ieder jaar de jaarlijkse onderhoudsbeurt uit bij Centerpoint, dan ontvang je van ons bovendien zelfs 5 jaar garantie op je fiets! Klik hier voor de garantievoorwaarden.

Bezorgen en ophalen

Ik constateer schade bij aflevering, wat moet ik doen?

Neem bij schade altijd direct contact met ons op, dan kijken we zo snel mogelijk wat we voor je kunnen betekenen.

Wordt mijn fiets rijklaar afgeleverd?
  • Wanneer we je fiets bezorgen met onze eigen bezorgservice, dus binnen Zeeland of Goeree-Overflakkee, dan leveren we je fiets rijklaar af. Ook stellen wij indien u wilt, ter plaatse de fiets af naar uw wensen (u mag hier altijd naar vragen).
  • Woon je elders in Nederland of woon je in België? Dan bezorgen we met onze bezorgpartner Flevobird Transport. Ook hierbij wordt de fiets rijklaar afgeleverd. Enkel het stuur moet worden rechtgezet en de pedalen moeten worden gemonteerd. De fiets is dan compleet nagekeken, versnellingen en de remmen zijn afgesteld.
  • Bij afhaling in de winkel wordt de fiets 100% rijklaar afgeleverd. Ook stellen wij ter plaatse de fiets af naar uw lichaamsbouw.

 

Wat is de gemiddelde levertijd?

De levertijd van je fietsbestelling bedraagt gemiddeld 5-10 werkdagen. De levertijd van bestellingen van accessoires/onderdelen bedraagt gemiddeld 2-5 werkdagen.

Kan ik mijn fiets ook in de winkel ophalen?

Ja, je kunt je nieuwe fiets in de winkel ophalen.

Kan mijn fiets (of pakketje) thuisbezorgd worden? En; wat kost het?

Ja, je nieuwe fiets kan thuisbezorgd worden.

  • Als je in Zeeland (excl. Zeeuws-Vlaanderen) woont of op het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee, dan wordt je fiets door onze eigen bezorgservice gratis thuisbezorgd.
  • Als je elders in Nederland woont, wordt je fiets bezorgd door onze bezorgpartner Besseling Transport of Flevobird Transport. De kosten hiervoor bedragen €39,- per fiets (fietsen van 16 inch of kleiner worden met GLS verstuurd voor €4,95).
  • Als je in België woont wordt je fiets ook bezorgd door Besseling Transport of door Flevobird Transport. De kosten hiervan zijn €59,- per fiets.
  • Bezorging naar Duitsland is op het moment helaas, vanwege een gebrek aan een transporteur, niet mogelijk.

Ja, je pakketje kan thuisbezorgd worden.

  • Voor het bezorgen van pakketjes wordt altijd €4,95 in rekening gebracht, uiteraard kun je je bestelling ook gratis in de winkel ophalen.

Retourneren

Ik wil mijn fiets terugsturen, welke kosten zijn hieraan verbonden?

Wanneer je de fiets ontvangen hebt, heb je 14 dagen herroepingsrecht. U betaalt zelf de retourkosten à €45,-. Na aanmelding van de retourzending, wordt de fiets bij u thuis opgehaald en weer bij ons afgeleverd (zie ook: hoe werkt het herroepingsrecht?). Voor retourzendingen uit Duitsland en België gelden andere tarieven.

Ik wil een pakketje terugsturen, welke kosten zijn hieraan verbonden?

Bij het retourneren betaal je zelf de kosten voor de retourzending.

Ik ben niet tevreden met mijn online aankoop, kan ik deze retourneren?

Ja, dit kan; als je niet tevreden bent kun je je beroepen op het herroepingsrecht en indien de producten al geleverd zijn, deze binnen 14 dagen na aankoop retourneren.

Hoe werkt het herroepingsrecht?

Wanneer je de fiets ontvangen hebt, heb je 14 dagen herroepingsrecht. Indien je je beroept op het herroepingsrecht dien je de fiets onbeschadigd en ongebruikt retour te zenden indien mogelijk in originele verpakking. Je ontvangt dan het aankoop- en verzendbedrag terug. De kosten voor het retourneren van de fiets zijn voor eigen rekening en bedragen €45,- per fiets.

Reparatie en onderhoud

Hoe werkt het 5 jaar garantieplan van Centerpoint?

Centerpoint Fietsen verleent vanaf 1 januari 2021, 3 jaar extra garantie bovenop de gebruikelijke 2 jaar fabrieksgarantie.  Hieraan verbinden wij 1 belangrijke voorwaarde: de fiets moet elk jaar bij ons binnen worden gebracht voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Dit is nodig zodat wij de kwaliteit van het product kunnen blijven garanderen.

Kom je niet jaarlijks terug voor de beurt? Dan vervalt de extra 3 jaar, maar kun je natuurlijk aanspraak blijven maken op de gebruikelijke 2 jaar fabrieksgarantie. Leasefietsen zijn uitgesloten van het  garantieplan. Klik hier voor de garantievoorwaarden.

Hoe maak ik een afspraak voor reparatie/onderhoud?

Je kunt een afspraak voor onderhoud of reparatie eenvoudig telefonisch of per e-mail maken. Zie onze contactpagina. Natuurlijk mag je ook altijd langskomen in de winkel om een afspraak te maken.

Wat kost een onderhoudsbeurt?

De tarieven voor onderhoudsbeurten (excl. materiaalkosten) zijn als volgt:

Stadsfiets met naafversnelling:   €49,-

Fiets met derailleurversnelling:   €59,-

Elektrische fiets                                     €69,-

(Elektrische) bakfiets                          €99,-

 

 

Wat gebeurt er bij een (eerste) onderhoudsbeurt?

Bij een (eerste) onderhoudsbeurt controleren en onderhouden de monteurs, naast evt. bijzonderheden en opmerkingen van uw kant, de volgende punten:

  • Bandenspanning
  • Kettingspanning
  • Spakenspanning
  • Asmoeren
  • Bevestigingspunten pedalen
  • Remmen afstellen/ontluchten
  • Afstelling van de versnelling
  • Nalopen van schroefjes en moertjes
  • Reiniging en smering van de bewegende onderdelen.
  • Behandeling tegen evt. roestvorming
  • Controle op slijtage/defecten
  • Controle, reiniging en behandeling display-contactpunten (voor E-bikes)
  • Diagnose en software update (voor E-bikes)

Hoe regelmatig moet mijn fiets een servicebeurt krijgen?

Het is raadzaam om je fiets eenmaal per jaar binnen te brengen voor een servicebeurt, ook als je weinig fietst. Fiets je elke dag lange afstanden? Dan is het extra belangrijk om regelmatig onderhoud te laten uitvoeren.